Z jego lewej strony mamy polecenia które można wstawić. Podwójne kliknięcie powoduje wstawienie go do ramki z prawej strony. By stworzyć np. hiperłącze do strony www uaktywniane po kliknięciu np. w przycisk stosujemy kolejno takie polecenia. On Mouse Event gdzie ustalamy Event na Press ( wciśnięcie ) lub Release ( zwolnienie klawisza myszki ), potem polecenie Get URL i ustalamy URL: pliku np. http://www.dudzio.prv.pl lub index.html oraz Window: czyli okno w którym ma się dana strona wyświetlić. Jeżeli tworzymy baner możemy ustalić _top czyli nowe okno na całym ekranie. To tyle. Prawidłowo wykonany skrypt powinien wyglądać tak:
on (release) {
getURL ("http://www.dudzio.prv.pl/", "_top");
}
Dzięki zastosowaniu skryptów do klatek możemy sterować
naszą animacją. Skrypt : stop (); zastosowany w ostatniej klatce
zatrzyma nam całą animację i nie pozwoli na jej loop czyli zapętlenie
i ciągłe odtwarzanie. Można zastosować także skrypt : gotoAndPlay
(5); który zastosowany w dowolnej klatce kluczowej zapętli nam animację
która będzie przechodziła i odtwarzała ją od klatki nr. 5 . Przykładów
można przytaczać bardzo dużo więcej o skryptach i ich zastosowaniu możecie
poczytać w pomocy Flash'a w menu Help opcje ActionScript Reference i
ActionScript Dictionary. Niestety pomoc jest w wersji angielskiej i
zrozumienie niektórych zagadnień może sprawić wam kilka problemów.